comunicat de presa

Despre comunicate de presă & co

Zilnic, pe adresa mea de mail sosesc o mulțime de comunicate de presă și asta pentru că lucrez într-o instituție de presă, iar emailul meu este cunoscut celor care se ocupă cu imaginea diverselor companii sau istituții publice (PR). Primesc tot felul de comunicate de presă ce promovează produse, evenimente, care anunță anumite schimbări, conferințe de presă, decizii etc. Așadar, un volum enorm de informații pe care trebuie să îl selectez și să-l valorific. Iar unele zile sunt mai aglomerate decât altele. Știți cum e cu jurnaliștii. Uneori se află în goana după evenimente, uneori sunt atât de multe evenimente, încât jurnalistul este nevoit să fac o selecție drastică.

De curând însă, am avut un conflict destul de urât cu o domnișoară PR care mi-a trimis un email în care îmi reproșa că i-am ignorat complet comunicatele de presă trimise.

Am încercat să-i explic că motivul pentru care am făcut acest lucru a fost faptul că ceva nu era în regulă legat de comunicatele de presă trimise de ea. Ceva legat de modul în care erau redactate comunicatele respective.  Stilul pe care îl folosise era unul destul de ambiguu. Nu am înțeles nimic din ceea ce redactase acolo. A vrut să ofere o mulțime de detalii și astfel stilul a devenit destul de alambicat și sufocant.

Scopul comunicatelor de presă trimise de către PR-ul respectiv era să promoveze un eveniment organizat de firma pe care o reprezintă, iar domnișoara PR avea pretenția ca noi să preluăm informația exact așa cum a fost trimisă de ea și să o publicăm în revista noastră. Numai că lucrurile nu stau deloc așa. Doar jurnaliștii leneși sunt cei care nu se deranjează să modifice conținutul comunicatelor de presă. Și de multe ori, publicul ajunge să nu înțeleagă nimic din informațiile publicate.

Așa că am rugat-o să modifice informațiile, dându-le o formă clară și concisă pentru a putea înțelege ceea ce intenționa să transmită prin comunicatele de presă respective. Și ghici ce a făcut? Nimic. Absolut nicio modificare. Mi-a mai trimis încă o dată comunicatele respective, în aceeași formă, cerându-mi mie să extrag esențialul.

Redactorul-șef al revistei noastre mi-a cerut să ignor întru-totul conținutul și să-l trimit direct la coșul de gunoi, considerând un fel de sfidare din partea domnișoarei PR. Drept urmare, ne-am concentrat atenția asupra celor care chiar își fac meseria de comunicatori cu presă și nu asupra celor care ajung întâmplător în astfel de poziții importante.

Am observat că după două săptămâni, numele PR-ului care semna comunicatele de presă de la firma respectivă s-a schimbat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *